Soms lukt het niet om de slimmemetermodule goed aan uw Wi-Fi netwerk te koppelen.
Bijvoorbeeld als:
Hieronder ziet u aanwijzingen hoe u in dat geval de slimmemetermodule alsnog/opnieuw kunt koppelen aan uw Wi-Fi netwerk.
De Twomes slimmemetermodule is een meetapparaatje dat regelmatig meetgegevens van uw slimme meter stuurt naar de Twomes onderzoeksserver. Alle huishoudens die meedoen aan het WarmteWachter onderzoek hebben een slimmemetermodule ontvangen. Sommige huishoudens hebben ook een cv-ketelmodule en/of woonkamermodule ontvangen (zonder QR-code) die hun gegevens eerst sturen naar een gekoppelde slimmemetermodule, die ze vervolgens weer doorstuurt naar de stuurt naar de Twomes onderzoeksserver.
.Zorg dat bluetooth op uw smartphone aanstaat.
Bij de meest moderne slimme meters krijgt de slimmemetermodule voeding van de slimme meter. Bij oudere modellen is een externe voeding nodig.
Zorg dat u de WarmteWachter app op uw smartphone geforceerd sluit: toon een lijst met actieve apps en veeg WarmteWachter omhoog.
Het geforceerd sluiten van een app gaat op Android en iOS in grote lijnen hetzelfde: zorg eerst dat u een lijst met actieve apps ziet op uw scherm.
Blader in de lijst met naar WarmteWachter en veeg deze omhoog. Dit forceert de app om te sluiten.
Direct hierna start moet u de WarmteWachter opnieuw starten en keert u via het menu en Meestgestelde vragen weer terug naar deze pagina. N.B. De QR-code opnieuw scannen komt pas in stap 4.
Scan de QR-code van uw slimmemetermodule opnieuw met de WarmteWachter app.
Let goed op dat u in de app het juiste Wi-Fi netwerk kiest en dat u het juiste wachtwoord intypt. Desgewenst kunt u het wachtwoord dat u intypt zichtbaar maken met het oogje aan de rechterzijde van het invoerveld. Wellicht ziet u na het opnieuw koppelen het vierde groene vinkje niet verschijnen en krijgt u de foutmelding "Await Heartbeat Timeout". Stuur ons dan een mail. We hebben gemerkt dat bij opnieuw koppelen de eerste hartslag soms niet goed overkomt, maar dat de gegevens daarna wel gewoon binnenkomen. We kunnen dit niet herstellen maar op afstand wel controleren of het koppelen toch gelukt is.
Als u een nieuwe slimmemetermodule van ons heeft ontvangen en u koppelt deze en u heeft ook een cv-ketelmodule en/of woonkamermodule, dan moet u deze ook weer koppelen aan uw nieuwe slimmemetermodule. Volg daarbij de instructies "Koppelen cv-ketelmodule en woonkamermodule"; die kunt u kunt vinden in het menu linksboven in de app, onder "Meestgestelde vragen".
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 17 december 2021.